7 τακτικές digital marketing για την κορυφή!
Όλες οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις έχουν πλέον κατανοήσει, την ανάγκη από ένα επιτυχημένο σχέδιο στρατηγικής marketing ή Internet Marketing ή Google digital marketing. Διότι αυτό καθορίζει την ανάπτυξη τους. Δεν υπάρχουν μαγικές λύσεις και όποιος υπόσχεται τέτοιες, είναι το λιγότερο απατεώνας. Το ζητούμενο λοιπόν, είναι η ανάπτυξη της επιχείρησης σας. Το εύκολο θα ήταν να σας προτείνω κάποιο Digital Marketing Agency δηλαδή μια εταιρεία marketing, αλλά όχι εδώ θα σας μιλήσω για το πως θα το πετύχετε μόνοι σας.
Τι πρέπει να κάνετε για online μάρκετινγκ τοπικών επιχειρήσεων;
Πως όμως θα το πετύχετε; Η απάντηση είναι, ότι, για αρχή ακολουθείστε αυτές τις 7 τακτικές digital marketing. Μα θα ρωτήσει κάποιος, με αυτές μόνο θα πετύχω; Θα φθάσω στην κορυφή του ανταγωνισμού;
Η ειλικρινής απάντηση μου είναι πως όχι, αλλά σίγουρα είναι μια καλή αρχή για να αρχίσει να αποδίδει η επιχείρηση σας. Σε αυτό το σημείο μπορώ να σας πω με σιγουριά ότι ο ρόλος του συμβούλου marketing είναι καθοριστικός, διαβάστε επίσης το άρθρο μου Ο καθοριστικός ρόλος του Συμβούλου Digital Marketing.
Επίσης αν είστε άνθρωπος που δεν έχετε χρόνο για να ασχοληθείτε με αυτό τότε θα πρέπει να απευθυνθείτε σε κάποιο digital marketing agency.
Κατανοώ βεβαίως απολύτως, την ανάγκη των ιδιοκτητών μικρών και μεσαίων επιχειρήσεων, για γρήγορο κέρδος και ανέλιξη.
Όμως η εμπειρία μου με έχω μάθει το εξής:
Όποιος βιάζετε σκοντάφτει και όποιος επενδύει είναι θέμα χρόνου να πετύχει!
Δυστυχώς σήμερα, ο μέσος επιχειρηματίας θέλει τα 3Τ, δηλαδή τι είναι αυτά τα 3Τ; Τώρα-Τζάμπα-Τέλειο, πράγμα που φυσικά δεν μπορεί να υφίσταται. Δεν γίνεται δηλαδή η δουλειά του ενός επιχειρηματία να κοστίζει 1.000 και του άλλου μηδέν.
Όσοι προσπάθησαν να πορευθούν με αυτή την λογική πέταξαν χρήματα στα σκουπίδια και απέτυχαν παταγωδώς! Γιατί με αυτή την λογική, δεν πας ούτε μέχρι το περίπτερο για τσιγάρα, όχι να αναπτύξεις την επιχείρηση σου!
Άρα θα πει κάποιος τι κάνω για online μάρκετινγκ τοπικών επιχειρήσεων;
Επενδύω φίλε μου, επενδύω στην δουλειά μου και χτίζω μόνος μου τα σκαλοπάτια της ανόδου, ένα-ένα. Δεν μπορεί να έχω την απαίτηση, να φτάσω από το πρώτο σκαλοπάτι στο δέκατο !
Δεν είναι εφικτό, εκτός αν επενδύσεις ένα τεράστιο budget για διαφήμιση, οπότε εκεί ναι μπορεί να το πετύχεις, ούτε αυτό είναι σίγουρο, όμως με κόστος την βέβαιη αιμορραγία για την τσέπη σου.
Τι προτείνω προκειμένου να ακολουθήσεις τον δρόμο του “Θεού” και να αναπτύξεις με σταθερά βήματα την επιχείρηση σου με online μάρκετινγκ τοπικών επιχειρήσεων:
1. Έρευνα αγοράς και δεδομένα
Παίρνουμε χαρτί και μολύβι και γράφουμε τα εξής: Ποια είναι η buyer persona μου δηλαδή τι χαρακτηριστικά έχει ο δυνητικός πελάτης μου; Σε τι υπερέχω του ανταγωνισμού; Έχω καλύτερα προϊόντα-υπηρεσίες; Είμαι πιο φθηνός;
Σκοπός είναι να βρούμε τα χαρακτηριστικά των πελατών μας, για πιο σωστή στόχευση, ώστε να “ψαρέψουμε” στην σωστή δεξαμενή κοινού. Επιπλέον όταν υπάρχει προσωπική εξυπηρέτηση, είμαι φιλικός; Αν είμαι πχ ένας κομμωτής, μήπως μπήκε ο πελάτης με μαλλιά και έφυγε Γιουλ Μπρίνερ; Τα πάντα παίζουν ρόλο.
Εταιρεία digital marketing
Μήπως δεν ήμουν ακριβής στο ραντεβού μου και περίμενε πολύ ώρα ο πελάτης μου; Τι reputation έχει η επιχείρηση μου; Τι λέει ο κόσμος για εμένα;
Συζητήστε με τους συνεργάτες την πιθανότητα να δοκιμάσετε αντισυμβατικές ή και επαναστατικές πρακτικές Ψηφιακού Μάρκετινγκ. Ενδεικτικά θα μπορούσα να σας προτείνω έναν αστείο διαγωνισμό ή μια κλήρωση προκειμένου να πετύχουμε στόχους που θα πληρώναμε πολλαπλάσια.
Ενδεικτικά αν θέλαμε να αυξήσουμε την κοινότητα μας στο Facebook, αυτό θα ήταν μια καλή πρακτική. Εν κατακλείδι αφιέρωσε πραγματικό χρόνο σε αυτό και καθόρισε ένα δρόμο εύκολο, γρήγορο και απόλυτα ικανοποιητικό για τον πελάτη σου. Είναι καθοριστική ή έρευνα αγοράς και ανταγωνισμού ανεξαρτήτως ποια στρατηγική θα επιλέξετε.
Διαβάστε επίσης: Γιατί να κατασκευάσω Ιστοσελίδα σε WordPress ;
2. Email για ψηφιακό μάρκετινγκ (Marketing)
Οι εκστρατείες email (ηλεκτρονικού ταχυδρομείου), είναι ένας δοκιμασμένος online μάρκετινγκ τοπικών επιχειρήσεων τρόπος, για να προωθήσετε την επιχείρησή σας. Μάλιστα σήμερα χρησιμοποιείτε κατά κόρον από μεγάλα Brands.
Για την αποστολή διαφημιστικών email (ηλεκτρονικού ταχυδρομείου) σε στοχευμένα κοινά που μας ενδιαφέρουν δεν κοστίζει πολύ, ενώ μπορεί να φέρει σημαντικά αποτελέσματα.
Με βάση την εμπειρία μου θα σας πρότεινα αυτή την πλατφόρμα που θα καλύψει τις ανάγκες σας. To Mailchimp είναι δωρεάν μέχρι 2.000 emails. Ενώ είναι ο δημοφιλέστερος τρόπος να χρησιμοποιείς για καμπάνιες email. Τέλος δίνει εξαιρετικά στατιστικά για τις καμπάνιες μας, ενώ έχει δεκάδες έτοιμα templates για δημιουργία ενός επαγγελματικού email.
3. Ταχύτητα Ιστοτόπου (Page Speed Optimization)
Το πρώτο και πιο σημαντικό στο ψηφιακό μάρκετινγκ, είναι ο χρόνος φόρτωσης της ιστοσελίδας σας. Σκεφτείτε ότι η ιστοσελίδα σας είναι το “σπίτι” σας και εκεί καταλήγουν όλες οι ενέργειες που θα κάνουμε. Η ίδια η Google μας λέει πως ο ιδανικός χρόνος φόρτωσης είναι τρία (3) δευτερόλεπτα. Στους ιστοτόπους που ο χρόνος φόρτωσης είναι μεγαλύτερος τότε έχει διαπιστωθεί απώλεια τουλάχιστον του 50%.
Για να μην αποχωρούν λοιπόν γρήγορα οι χρήστες από την ιστοσελίδα σας, θα πρέπει να φροντίσετε η ταχύτητα φόρτωσης να είναι έως τρία δευτερόλεπτα. Αν δεν το κάνετε θα ξοδεύετε 2πλάσια χρήματα για να λαμβάνεις περίπου ίδια αποτελέσματα.
Επιπλέον συμπεριλαμβάνεται στις βασικές τακτικές seo. Συμπερασματικά είναι καθοριστικό για το Google Digital Marketing και αν δεν μπορείτε να το βελτιώσετε μόνοι σας τότε απευθυνθείτε σε ένα επαγγελματία.
4. Ανταποκρισιμότητα ιστοσελίδας (Responsive)
Ένα από τα βασικά χαρακτηριστικά που πρέπει υποχρεωτικά να έχει ο ιστότοπος σας είναι η ανταποκρισιμότητα. Ας δούμε τι είναι αυτό. Η ανταποκρισιμότητα είναι να είναι Responsive ο ιστότοπος σας. Δηλαδή να φαίνεται σωστά σε όλες τις συσκευές.
Θα πρέπει να ελέγξετε δηλαδή εκτός από τον σταθερό υπολογιστή, αν φαίνεται καλά σε κινητά και tablets. Μα θα πει κάποιος σε τι θα με βοηθήσει αυτό, καταρχήν είναι μια από τις βασικές τακτικές seo. Με δεδομένο ότι ο 65% των χρηστών μας επισκέπτονται από κινητά. Αποτελεί βασικό παράγοντα για το Google Digital Marketing.
Είναι λοιπόν απόλυτα βέβαιο πως αν ο ιστότοπος μας δεν έχει καλή ανταποκρισιμότητα τότε θα χάνουμε περισσότερο από 65% των χρηστών. Άρα χρήματα στα σκουπίδια! Αυτός είναι ένας από τους λόγους, σε συνδυασμό με την ταχύτητα ιστοτόπου, που καθιστούν το αποτέλεσμα στην απόδοση της ιστοσελίδας μας βέβαιο.
Δηλαδή να έχουμε μια αποτυχημένη Ιστοσελίδα, που μας “τρώει” χρήματα σε αποτυχημένες ενέργειες ψηφιακού μάρκετινγκ! Αν αυτά σας φαίνονται διαστημικά τότε καλό θα ήταν να απευθυνθείτε σε ένα Agency.
5. S.E.O Search Engine Optimization (Βελτιστοποίηση Ιστοτόπου)
Ο επόμενος καθοριστικός παράγοντας είναι η βελτιστοποίηση της ιστοσελίδας μας, ώστε να μας βρίσκουν οι μηχανές αναζήτησης. Το SEO δεν είναι απλή υπόθεση και είμαι σίγουρος ότι η μεγάλη πλειοψηφία δεν ξέρει καν τι είναι αυτό. Το SEO καθορίζει σε ποια θέση βρίσκεται η ιστοσελίδα σας στα οργανικά αποτελέσματα της Google.
Για να σας δώσω να καταλάβετε με απλά λόγια τι θα σας προσφέρει η βελτιστοποίηση SEO Expert θα σας δώσω τα εξής δεδομένα. Οι χρήστες επιλέγουν τα 4 πρώτα οργανικά αποτελέσματα στο Google Search είναι το λεγόμενο Google Digital Marketing.
Δείτε τι κάνετε εσείς, όταν θέλετε να βρείτε κάτι στο διαδίκτυο. Ανοίγετε τον browser της google και καταχωρείτε ένα ερώτημα. Η google σας φέρνει τα πιο συναφή αποτελέσματα και συνήθως εσείς επιλέγετε ένα από τα πρώτα 4 αποτελέσματα.
Είναι σημαντικό να έχετε επίσης ένα blog στον ιστότοπο σας, ώστε να γράφετε πρωτότυπο περιεχόμενο (content).
Διαβάστε επίσης: Πλήρης οδηγός copywriting για SEO
6. Παρουσία Digital στα Social Media (Κοινωνικά Δίκτυα)
Με τα παραπάνω βήματα ως Georgios Kontos SEO Expert θα έχουμε ολοκληρώσει τα πιο “βασικά” προβλήματα που μπορεί να έχει μια επιχείρηση. Το επόμενο είναι να το κοινοποιήσουμε στους χρήστες.
Ένα σημαντικό “εργαλείο” είναι τα social media δηλαδή τα κοινωνικά δίκτυα. Κάθε επιχείρηση πρέπει να έχει παρουσία στα social για να κοινοποιεί στους χρήστες, τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες της καθώς και ενημερώσεις σχετικά με την επιχείρηση.
Τα πιο δημοφιλή κοινωνικά δίκτυα είναι το Facebook, το Instagram, το Pinterest και πολλά ακόμη. Προσπαθήστε να έχετε λογαριασμούς κοινωνικής δικτύωσης με σωστή πληροφόρηση σχετικά με την επιχείρηση σας. Να δημιουργείτε συχνά περιεχόμενο, ώστε να κρατάτε το ενδιαφέρον των χρηστών σας ζωντανό.
Αν χρειάζεστε καθοδήγηση μιλήστε με έναν επαγγελματία, για δημιουργία ή διαχείριση εταιρικής παρουσίας στα social media. Επίσης μην διστάσετε να επικοινωνήσετε μαζί μου, η με ένα Digital Marketing Agency. Ενναλακτικά μπορείτε να συμβουλευτείτε ένα SEO Agency.
7. Google my Business – Google Digital Marketing
Το Google My Business ή Google Digital Marketing για συντομογραφία το GMB. Είναι ένα δωρεάν εργαλείο που μας δίνει η Google για να μας βρίσκουν οι πελάτες μας. Χρησιμοποιείται από το σύνολο των επιχειρήσεων αφενός για την βελτίωση της διαδικτυακής τους παρουσίας. Αφετέρου καταχωρείτε η επιχείρηση σας και χαρτογραφείτε από διάφορα προγράμματα ανίχνευσης ιστού.
Κατά συνέπεια, η δημοσίευση στο Google My Business ή GMB είναι θεμελιώδους σημασίας για την εμφάνιση τοπικών επιχειρήσεων στους οδηγούς της Google και στις σελίδες αποτελεσμάτων ευρετηρίου ιστού. Για περισσότερες πληροφορίες δείτε το άρθρο μου για το Google My Business.
Το Google my Business εντάσσετε στα πλάισια του SEO οπότε θα σας πρότεινα να μιλήσετε με SEO Agency, διαβάστε πως θα την επιλέξετε: Εταιρεία SEO πως να επιλέξω τον σωστό συνεργάτη;
Είμαι ο Georgios Kontos – Σύμβουλος Digital Marketing & SEO, οι γνώσεις μου αφορούν το Digital Marketing & Web Specialist. Ως Digital Marketing Agency αναλαμβάνω υπέυθυνα και αποτελεσματικά το project σας. Μπορείτε να επικοινωνείτε μαζί μου μέσω της φόρμας χαρτογράφησης αναγκών.
Το ταξίδι της Συμβουλευτικής Marketing είναι για δύο και μαζί θα πορευτούμε στον δρόμο για την επιτυχία!
5 Σχόλια